fredag den 21. marts 2014

Yes... Der var den

....

Min blå flyder 150 bath, ja tak. Den fik jeg lige i en pose, og med tilbage hvor den skulle udtjene sin service for et stk stegt flæsk i varmen.
Jeg husker nemlig tilbage til forhistorisk tid, dengang jeg lå og dasede på en flyder, lige indtil at jeg simpelthen ikke orkede at slappe af længere. 
Der er det så, at jeg med min blå flyder, bliver bekræftet i at alt er i forandring. Verden er et sted hvor intet er det samme, og det samme er min flydertid. Som sultne krokodiller i en gusten sump, kommer dykkerbrilleriførtefjender svømmende imod mig. 
Jeg når præsis at få 2 minutter i en gammel virkelighed, før mine børn får akut trang til at befri mig fra denne "kedsomhed".
Det er simpelthen for fristende at en mor ligger klar til at blive væltet, og det hjælper ikke at liste sig ud i vandet, og snige sig op på den, den slags opdages selv midt i den bedste leg.
Min flyderfortid er simpelthen druknet...