fredag den 13. juni 2014

Man kan ikke grille kanelsnegle i regnskoven!


Man kan ikke grille kanelsnegle! Man kan blive desperat lækkersulten, man kan gøre forsøget, men som Rumle siger - Det "smasse" ikk godt...! 
Vi har virkelig savnet nybagte kanelsnegle, vi har faktisk en top ti liste af madvarer vi savner, så som remoulade, lakridser (Mmm) Åh...Mmm... flødeboller (de billige fra fakta) og ja, jeg kan næsten ikke skrive det i bare savn, BLANDSELVSLIK, jeg ser alle hylderne med slik for mig, jeg kan næsten smage det, se hvordan det vælter ned i posen, der kun venter på at få vejet sin kampvægt, manden bag kassen der siger - Ja, det bliver 150 kr og fordi det er fredag, får du en gratis flødebolle med (fra fakta self.) Jeg betaler med et savlende smil, og når at spise det hele inden jeg er ude af døren. 
Hvis jeg bare kunne finde en lille bitte lakrids, jeg ville endda spise en jeg fandt på vejen. Sådan en lidt udtrådt småsmeltet lakrids, sidde der desperat og skrabe af asfalten...Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan den kat, Hello Kitty kan være kendt over hele verden, når Katjes ikke er? Goodbye Kitty og Hello Katjes! 

Idag gjorde vi det umulige, idag grillede vi kanelsnegele. Vi kunne ikke finde noget gær, og vi glemte at købe æg, men vi havde mel, kanel og smør. Så fyrede vi ellers op i vores grill, som vi har købt for hele 7 kr. Vi bagte, og så lagde vi vores tvivlsomme kanelsnegle på grillen. De duftede ret godt, ret lovende faktisk og de så egentlig meget snegleagtige ud. Den første bid var således, brændt overflade, blød og klistret dej indeni tilsat smeltet smør, kanel og sukker... Jeg har nu helt sikkert, fået stillet min trang til kanelsnegle det næste stykke tid, i næste uge vil jeg lave mine egne flødeboller, for så vil jeg med garanti, heller ikke savne dem det næste lange stykke tid. 
Men no matter what, så er det vildt hyggeligt at sidde her i Thailand og grille imens solen går ned, nu har vi næsten haft grill, alle de steder vi har været og det er så mega hyggeligt. 

Strømmen er gået her på hele øen, så nu sidder vi her i mørket. Drengene leger uhyggeligheds leg, og vi kigger på de sidste flammer fra grillen. Det vil sige, Mikkel kigger på flammerne, imens hans asociale halvdel sidder og skriver blog.. Nu må jeg hellere kigge med, det kunne jo være man gik glip af noget spændene? 

 Kan i have i en god weekend... 


Af Tina Ørsted Rosendahl








Ingen kommentarer:

Send en kommentar